Így fest az Euphoria hiteles portrét a Z generáció divatjáról

Fotó: Eddy Chen / HBO

Drake produceri munkájával fémjelzett Euphoria stábja olyan Z generációs sztárokat vonultat fel, mint Zendaya, Hunter Schafer vagy Barbie Ferreira akik részről részre Heidi Bivens jelmeztervező ruháiban játszanak. Bivens korábban a Mid 90s, The Beach Bum, Spring Breakers filmek stábjában dolgozva csillogtatta meg a trend teremtéshez való különleges érzékét. A karakterek hosszú órákat töltenek a képernyőn, miközben több száz outfit árnyalja személyiségüket.

„A sorozatnak megvan a maga hangulata, kisugárzása. Remélem, hogy a dizájnjaim azonosíthatók ezzel. Ezek a kosztümök nagyon karakteres darabok, nem foghatók az eddigi munkáimhoz.” nyilatkozta Heidi az i-D magazinnak.

Az Euphoria jó példa a divat demokratizálódására mind a vásárlási, mind az eladási szokásokat illetően. Nem is olyan rég, a tinédzsereknek szóló sorozatok pont a célközönségükről festettek meglepően irreális képet. Gondoljunk csak Blair Waldorf-ra amint gimnáziumba igyekszik Fendi táskájához passzoló hajpánttal. A talpig designer-be öltözött tinédzsereket játszó felnőtt színészek a sorozatok fantázia világában jól mutattak, azonban azonosulni már kevésbé lehetett velük. Egyértelmű, hogy a tizenéves korosztályban hamis elvárásokat ébreszt egy személyi edzővel és bőrgyógyásszal felfegyverkezett huszonöt éves színész. Ezzel szemben Bivens hitelesen adja vissza a Z generáció öltözködési szokásait. 

Ruhamárkák terén nagy a merítés. High street és mid-range márkák, mint a Stüssy, Supreme vagy a Reformation ugyan úgy megjelennek, mint a Jean Paul Gaultier vagy Eckhaus Latta ruhái. Rue (Zendaya) egy pár dolláros kapucnis pulcsit kap fel a Gosha Rubchinskiy „UFO” polóra amikor díleréhez megy, első alkalommal a rehab után. Jules (Hunter Schafer) egy kezelhetetlen szituáció után Meadham Kirchoff 2013-as Topshop szoknyájában viharzik ki a gimi ebédlőjéből. Annak ellenére, hogy az Eufória gardróbja „szuper stílusos” hitelesen adja vissza a mai tinédzserek öltözködési szokásait. 

Fotó: Eddy Chen / HBO

Maddy (Alexa Demie), a tipikus insta influenszer mean girl a NO DRESS instabutik újragondolt, Chanel utánzat bodycon ruhájában megy plázázni. Kat (Barbie Ferreira) egy amatőr fan fiction íróból alakul át provokatív cam girl-é. Kat extavagáns fűzőkkel, chokerekel, miniszoknyákkal és erős sminkkel ünnepeli telt alakját, amely számára korábban pont az önszeretet útjában állt. „There’s nothing more powerful than a fat girl who doesn’t give a fuck.”– jelenti ki miközben mindenki utána fordul a folyosón. 

Fotó: Eddy Chen / HBO

Az internet elhozott nekünk olyan webáruházakat mint az Etsy, Depop, eBay. Akkor vásárlunk ruhát amikor akarunk, azt viseljük, amit csak szeretnénk. Az Euphoriában a vásárlás nem játszik olyan aktív szerepet a szereplők mindennapi életében, mint sok más hasonló sorozatban. Itt egy részben sem látjuk a szereplőket két tucat bevásárlószatyorral nevetgélve plázázni. Az első évadban egyetlen fontos pláza jelenet kap helyet, ahol a boltokat igazából nem is mutatják hisz a jelenet középpontjában Kat és Maddy beszélgetése forog. 

Fotó: Eddy Chen / HBO

Természetesen, nem kellett sokat várni az Euphoria szettjeivel foglalkozó rajongói oldalakra. Megszerezni Jules Alexander Wang „girls” topját vagy Maddy botrányos kivágott i.am.gia nadrágját, trend lett. Ahelyett, hogy a képernyőn látottakhoz hasonló ruhákat keresnénk a boltokban, megvásárolhatjuk pontosan ugyan azt a teátrális szettet online, amelyet kedvenc szereplőnk viselt. 

„Kissé sokkolt a közönség óriási érdeklődése a ruhák iránt. Amikor dolgoztunk az epizódokon nem realizáltam, hogy ekkora figyelem fog majd a kosztümökre irányulni.”– jegyezte meg Bivens ugyan ebben a beszélgetésben.

Fotó: Eddy Chen / HBO

Persze az Euphoria elsősorban nem a ruhákra fókuszál. A történet olyan fiatalokat érintő tabu témákat boncolgat, mint a depresszió, testképzavar, önértékelés vagy a főszereplőt érintő drogfüggőség. 

„A most felnövő generáció egy, az eddigieknél még bonyolultabb világot örököl, ahol a szeretet és elfogadás mindennél fontosabb lesz. Hallasd a hangod, ne félj sebezhető lenni, beszélj másokhoz, fejezd ki magad, támaszkodj nyugodtan a barátokra, legyél igaz magadhoz.”– zárta Bivens a beszélgetést amikor a sorozat tanulságairól kérdezték. 

Disclaimer: A cikk alapjául az i-D Magazin Heidi Bivens-el készített fent említett cikke szolgált.

Szólj hozzá!