Drake produceri munkájával fémjelzett Euphoria stábja olyan Z generációs sztárokat vonultat fel, mint Zendaya, Hunter Schafer vagy Barbie Ferreira akik részről részre Heidi Bivens jelmeztervező ruháiban játszanak. Bivens korábban a Mid 90s, The Beach Bum, Spring Breakers filmek stábjában dolgozva csillogtatta meg a trend teremtéshez való különleges érzékét. A karakterek hosszú órákat töltenek a képernyőn, miközben több száz outfit árnyalja személyiségüket.
„A sorozatnak megvan a maga hangulata, kisugárzása. Remélem, hogy a dizájnjaim azonosíthatók ezzel. Ezek a kosztümök nagyon karakteres darabok, nem foghatók az eddigi munkáimhoz.” nyilatkozta Heidi az i-D magazinnak.
Az Euphoria jó példa a divat demokratizálódására mind a vásárlási, mind az eladási szokásokat illetően. Nem is olyan rég, a tinédzsereknek szóló sorozatok pont a célközönségükről festettek meglepően irreális képet. Gondoljunk csak Blair Waldorf-ra amint gimnáziumba igyekszik Fendi táskájához passzoló hajpánttal. A talpig designer-be öltözött tinédzsereket játszó felnőtt színészek a sorozatok fantázia világában jól mutattak, azonban azonosulni már kevésbé lehetett velük. Egyértelmű, hogy a tizenéves korosztályban hamis elvárásokat ébreszt egy személyi edzővel és bőrgyógyásszal felfegyverkezett huszonöt éves színész. Ezzel szemben Bivens hitelesen adja vissza a Z generáció öltözködési szokásait.
Ruhamárkák terén nagy a merítés. High street és mid-range márkák, mint a Stüssy, Supreme vagy a Reformation ugyan úgy megjelennek, mint a Jean Paul Gaultier vagy Eckhaus Latta ruhái. Rue (Zendaya) egy pár dolláros kapucnis pulcsit kap fel a Gosha Rubchinskiy „UFO” polóra amikor díleréhez megy, első alkalommal a rehab után. Jules (Hunter Schafer) egy kezelhetetlen szituáció után Meadham Kirchoff 2013-as Topshop szoknyájában viharzik ki a gimi ebédlőjéből. Annak ellenére, hogy az Eufória gardróbja „szuper stílusos” hitelesen adja vissza a mai tinédzserek öltözködési szokásait.
Maddy (Alexa Demie), a tipikus insta influenszer mean girl a NO DRESS instabutik újragondolt, Chanel utánzat bodycon ruhájában megy plázázni. Kat (Barbie Ferreira) egy amatőr fan fiction íróból alakul át provokatív cam girl-é. Kat extavagáns fűzőkkel, chokerekel, miniszoknyákkal és erős sminkkel ünnepeli telt alakját, amely számára korábban pont az önszeretet útjában állt. „There’s nothing more powerful than a fat girl who doesn’t give a fuck.”– jelenti ki miközben mindenki utána fordul a folyosón.
Az internet elhozott nekünk olyan webáruházakat mint az Etsy, Depop, eBay. Akkor vásárlunk ruhát amikor akarunk, azt viseljük, amit csak szeretnénk. Az Euphoriában a vásárlás nem játszik olyan aktív szerepet a szereplők mindennapi életében, mint sok más hasonló sorozatban. Itt egy részben sem látjuk a szereplőket két tucat bevásárlószatyorral nevetgélve plázázni. Az első évadban egyetlen fontos pláza jelenet kap helyet, ahol a boltokat igazából nem is mutatják hisz a jelenet középpontjában Kat és Maddy beszélgetése forog.
Természetesen, nem kellett sokat várni az Euphoria szettjeivel foglalkozó rajongói oldalakra. Megszerezni Jules Alexander Wang „girls” topját vagy Maddy botrányos kivágott i.am.gia nadrágját, trend lett. Ahelyett, hogy a képernyőn látottakhoz hasonló ruhákat keresnénk a boltokban, megvásárolhatjuk pontosan ugyan azt a teátrális szettet online, amelyet kedvenc szereplőnk viselt.
„Kissé sokkolt a közönség óriási érdeklődése a ruhák iránt. Amikor dolgoztunk az epizódokon nem realizáltam, hogy ekkora figyelem fog majd a kosztümökre irányulni.”– jegyezte meg Bivens ugyan ebben a beszélgetésben.
Persze az Euphoria elsősorban nem a ruhákra fókuszál. A történet olyan fiatalokat érintő tabu témákat boncolgat, mint a depresszió, testképzavar, önértékelés vagy a főszereplőt érintő drogfüggőség.
„A most felnövő generáció egy, az eddigieknél még bonyolultabb világot örököl, ahol a szeretet és elfogadás mindennél fontosabb lesz. Hallasd a hangod, ne félj sebezhető lenni, beszélj másokhoz, fejezd ki magad, támaszkodj nyugodtan a barátokra, legyél igaz magadhoz.”– zárta Bivens a beszélgetést amikor a sorozat tanulságairól kérdezték.
Disclaimer: A cikk alapjául az i-D Magazin Heidi Bivens-el készített fent említett cikke szolgált.