Painting

Painting

ABSURD ABSTRACT

Abszurd absztrakt: azaz olyan nonfiguratív festészet, mely első ránézésre összekapcsolódik az op-art, a geometrikus, a gesztusalapú, az organikus vagy épp a konstruktív festészet különböző hagyományaival, azonban elsősorban mégsem a művészettörténeti képzettársítások labirintusába kalauzol minket, hanem a színmezők optimista sugárzásának szférájába. Mindezt élőben érdemes megtekinteni! Ráhangolódásképpen megkértük a VILTIN Galéria legújabb csoportos kiállításán részt vevő művészeket, hogy reflektáljanak pár szóval az abszurditás fogalmára.

Sírkőmotívumok Keserü Ilona festészetében

BALATONUDVARI – BUDAPEST – NEW YORK – PÁRIZSSzerzők: Tarján Borbála, Barabás Zsófi Keserü Ilona – a magyar festészeti élet egyik legkreatívabb alakja – 1967-ben egy svájci építész barátját vezette körbe a Balaton-felvidéken, mikor eljutottak a 71-es út mellett elhelyezkedő Balatonudvari temetőbe, ahol az országban legnagyobb számban fordulnak elő szív alakú mészkősíremlékek. Keserü már korábban is járt a helyszínen, de ez volt az

…sietni akarsz, de látod, hogy lassú vagy…

Nyári beszélgetés Somody Péterrel legutóbbi kiállítása kapcsán. Artlocator: A veszprémi Csikász Galériában megrendezett kiállításodon nagyrészt 2020-2021-es munkák töltötték be a tereket. Milyen motívumok kapnak főszerepet ezeken a képeken?Somody Péter: A motívumok nagy része, amelyek megjelennek a vásznakon, régi kísérői képeimnek, többnyire az öntött festékes, műgyantás időszakból származnak és a különböző sűrűségű anyagok kiömlése és szabad

DOWN TO EARTH

Nemrég zárt Batykó Róbert egyéni kiállítása a szombathelyi Új Irokéz Galéria – Képtárban. A kiállítással párhuzamosan a művész egy köztéri projektjének megvalósítására is sor került, melynek eredményét – a város egyik tűzfalára készült monumentális festményét – az arra sétálók mostantól felfedezhetik maguknak. A művésszel ezekről az eseményekről, illetve munkásságának jövőbeli perspektíváiról beszélgettünk. Artlocator: Milyen volt

Snarling Lap Dogs & Smiling Slices of Cheese

About the recent work of painter Robert Roest Robert Roest transforms the glistening highlights of puppy-love into icy gazes of destruction in his latest series titled (Hades) Indoor feelings, and single-door kennels in your soul (2020). Each composition is dominated by a hell-born dog on overdrive, its monumental body arching above us like a house-trained, mythological beast.

Versus

PÁL Katja & VETŐ Orsolya Lia 2020. szeptember 16. – október 24. Fotók | Photography: Biró DávidA Viltin Galéria jóvoltából | Courtesy of Viltin Gallery Szöveg | Text: Viltin Galéria Minimalizmus versus szenzualitás, monokromitás versus színkavalkád, organikusan kavargó-hömpölygő formák versus reduktív térszerkesztés. PÁL Katja és VETŐ Orsolya Lia kiállítása a festészet utáni absztrakció különböző problematikájának,

Kollektív hallucinációk

Zuzana Zurbolová festészetéről A kérges, elefántbőrszerű rétegekből felépülő festményeken a kortárs vizualitás heterogén jelképei egy archaikus nyelvezetbe szervesülnek. Zuzana Zurbolová kompozícióiban mintha a graffitik vonalvezetése, a virtuális lángcsóvák és egyéb online hieroglifák forgatnák fel a prehisztorikus művészet formakészletét. A tobzódó szimbólumok állóképpé kövülnek. A számtalanszor átfestett felület kiismerhetetlen szabályok szerint működő zónájában a néző elveszíti

Bagi Attila: Under the skin

A kiállítás megtekinthető volt : július 23.Helyszín : Professzorok háza, 1146, Budapest, Ajtósi Dürer sor 19-21., 8. emeletKurátor : Kovács Kristóf (Sajnos Gergely); helyszínelőKépek : Wertán Botond Bagi Attila Under the skin című projektje – a Water swim with me folytatásaként – a tágabb értelemben vett táblakép jelentéstartalmait vizsgálja. A kiállításon szereplő munkák mindegyike egy-egy murális táblakép-kompozíció, melyek kizárólag

Cirkálás a festészet virtuális tereiben

Szentgróti Dávid festészetéről Úgy frissíti fel a leterhelt retinát Szentgróti Dávid festészete, mint egy jól időzített üdítőital a nyári hőség ólomsúlyú óráiban támolygó embert. A hozzávalókat – a fémes fényű, amorf színátmeneteket, a sík minden irányába törekvő ecsetvonásokat, a puha és pengeéles formák ambivalens találkozásait és a kaleidoszkópszerűen összerázódó síkidomokat – a művész profi mixerként