Painting

Painting

Snarling Lap Dogs & Smiling Slices of Cheese

About the recent work of painter Robert Roest Robert Roest transforms the glistening highlights of puppy-love into icy gazes of destruction in his latest series titled (Hades) Indoor feelings, and single-door kennels in your soul (2020). Each composition is dominated by a hell-born dog on overdrive, its monumental body arching above us like a house-trained, mythological beast.

Versus

PÁL Katja & VETŐ Orsolya Lia 2020. szeptember 16. – október 24. Fotók | Photography: Biró DávidA Viltin Galéria jóvoltából | Courtesy of Viltin Gallery Szöveg | Text: Viltin Galéria Minimalizmus versus szenzualitás, monokromitás versus színkavalkád, organikusan kavargó-hömpölygő formák versus reduktív térszerkesztés. PÁL Katja és VETŐ Orsolya Lia kiállítása a festészet utáni absztrakció különböző problematikájának,

Kollektív hallucinációk

Zuzana Zurbolová festészetéről A kérges, elefántbőrszerű rétegekből felépülő festményeken a kortárs vizualitás heterogén jelképei egy archaikus nyelvezetbe szervesülnek. Zuzana Zurbolová kompozícióiban mintha a graffitik vonalvezetése, a virtuális lángcsóvák és egyéb online hieroglifák forgatnák fel a prehisztorikus művészet formakészletét. A tobzódó szimbólumok állóképpé kövülnek. A számtalanszor átfestett felület kiismerhetetlen szabályok szerint működő zónájában a néző elveszíti

Bagi Attila: Under the skin

A kiállítás megtekinthető volt : július 23.Helyszín : Professzorok háza, 1146, Budapest, Ajtósi Dürer sor 19-21., 8. emeletKurátor : Kovács Kristóf (Sajnos Gergely); helyszínelőKépek : Wertán Botond Bagi Attila Under the skin című projektje – a Water swim with me folytatásaként – a tágabb értelemben vett táblakép jelentéstartalmait vizsgálja. A kiállításon szereplő munkák mindegyike egy-egy murális táblakép-kompozíció, melyek kizárólag

Cirkálás a festészet virtuális tereiben

Szentgróti Dávid festészetéről Úgy frissíti fel a leterhelt retinát Szentgróti Dávid festészete, mint egy jól időzített üdítőital a nyári hőség ólomsúlyú óráiban támolygó embert. A hozzávalókat – a fémes fényű, amorf színátmeneteket, a sík minden irányába törekvő ecsetvonásokat, a puha és pengeéles formák ambivalens találkozásait és a kaleidoszkópszerűen összerázódó síkidomokat – a művész profi mixerként

Tiszta lappal kezdeni

Bánkúti Gergő Tarot (2019) című sorozatáról A hófehérre alapozott vásznak felületén valaki óvatos mozdulatokkal lefektetett egy víziókat összesűrítő kártyalapot, egy elveszettnek vagy épp megtaláltnak tűnő tárgyacskát, egy növényt, majd egy ceruzával rögzített gondolat erejéig jelezte, hogy a tekintet számára vannak kiutak, amelyek kivezetnek a csendes szemlélődés rögzített felülnézetéből. A 22 darabból álló sorozat mindegyikét egy

Batykó Róbert: Rhombus Head

Batykó Róbert: Rhombus HeadKurátor: Danka ZsófiaFotók: Tóth DávidMegnyitóbeszéd: Zsikla MónikaNégyszoba Galéria A Négyszoba Galéria örömmel mutatja be Batykó Róbert Rhombus Head című új egyéni kiállítását, amely az elmúlt két év eddig be nem mutatott munkáiból válogat. Az alkotó festészeti programjára jellemző precíz, összetett technika – melyben egyszerre helyt kap a mérnöki pontosság és a véletlen

ELIXÍR | Pertics Flóra & Vető Orsolya Lia kiállítása

Kiállítók: Pertics Flóra | Vető Orsolya LiaKurátor: Dudás Barbara, művészettörténészHelyszín: BBB Art Space, Budapest, MagyarországIdőpont: 2020. február 4. – február 16.Fényképek: Almási Gábor, Kristófy Dániel Pertics Flóra és Vető Orsolya Lia Elixír című kiállítása, mely egy budapesti nonprofit projekttérben került megrendezésre, sajátosan értelmezte újra a dekorativitás és a szépség fogalmait, valamint ráirányította a figyelmet a

„A festészet jövője annak megreformálásában rejlik”

Batykó Róbert festészetét a szemlélődés, a kísérletezés és a tudatosság jellemzi. Ennek megfelelően választja ki, majd fogalmazza meg témáit a festészet eszközeivel, többek között a saját maga által kikísérletezett technikát alkalmazva. Sorozataiban alapvetően korunk vizualitása jelenik meg, alkotási folyamatának mozgatórugója a 21. század megértése, illetve megőrzése az utókor számára. Ily módon megkerülhetetlenné vált munkáiban a

Tér. Idő. Anyag.

A belga Pieter Vermeersch festményei és installatív terei e három fogalom köré szerveződnek. Művészetének fontos kiindulópontjaként sokszor utal a fotográfia médiumára, habár önmagát, mint festőt definiálja. Munkái készítésekor fontos a narratívától megfosztott fotó használata, amelyet mint egyfajta kiindulópontot emel be praxisába. Festészetében sokszor megkérdőjelezi a konzekvens absztrakciót. Sokat kísérletezik az ábrázoló festészet és a minimalista