Painting

Batykó Róbert: Rhombus Head

Batykó Róbert: Rhombus HeadKurátor: Danka ZsófiaFotók: Tóth DávidMegnyitóbeszéd: Zsikla MónikaNégyszoba Galéria A Négyszoba Galéria örömmel mutatja be Batykó Róbert Rhombus Head című új egyéni kiállítását, amely az elmúlt két év eddig be nem mutatott munkáiból válogat. Az alkotó festészeti programjára jellemző precíz, összetett technika – melyben egyszerre helyt kap a mérnöki pontosság és a véletlen

ELIXÍR | Pertics Flóra & Vető Orsolya Lia kiállítása

Kiállítók: Pertics Flóra | Vető Orsolya LiaKurátor: Dudás Barbara, művészettörténészHelyszín: BBB Art Space, Budapest, MagyarországIdőpont: 2020. február 4. – február 16.Fényképek: Almási Gábor, Kristófy Dániel Pertics Flóra és Vető Orsolya Lia Elixír című kiállítása, mely egy budapesti nonprofit projekttérben került megrendezésre, sajátosan értelmezte újra a dekorativitás és a szépség fogalmait, valamint ráirányította a figyelmet a

„A festészet jövője annak megreformálásában rejlik”

Batykó Róbert festészetét a szemlélődés, a kísérletezés és a tudatosság jellemzi. Ennek megfelelően választja ki, majd fogalmazza meg témáit a festészet eszközeivel, többek között a saját maga által kikísérletezett technikát alkalmazva. Sorozataiban alapvetően korunk vizualitása jelenik meg, alkotási folyamatának mozgatórugója a 21. század megértése, illetve megőrzése az utókor számára. Ily módon megkerülhetetlenné vált munkáiban a

Tér. Idő. Anyag.

A belga Pieter Vermeersch festményei és installatív terei e három fogalom köré szerveződnek. Művészetének fontos kiindulópontjaként sokszor utal a fotográfia médiumára, habár önmagát, mint festőt definiálja. Munkái készítésekor fontos a narratívától megfosztott fotó használata, amelyet mint egyfajta kiindulópontot emel be praxisába. Festészetében sokszor megkérdőjelezi a konzekvens absztrakciót. Sokat kísérletezik az ábrázoló festészet és a minimalista

Mitől lesz “jó” egy absztrakt festmény?

Aki már járt művészeti múzeumban, pontosan tudja, milyen nehéz a 21. századi valóságban kialakítani azt a kapcsolatot a műtárgyakkal, amit megérdemelnének – különös tekintettel a művészettörténet lehíresebb alkotásaira. A népszerű, presztizs értékű múzeumokba ellátogató turisták legfőbb célja az, hogy minél rövidebb idő alatt a lehető legtöbb dokumentációt készítsék el az alkotásokról ahelyett, hogy érdemi kapcsolatot