Painting

„A festészet jövője annak megreformálásában rejlik”

Batykó Róbert festészetét a szemlélődés, a kísérletezés és a tudatosság jellemzi. Ennek megfelelően választja ki, majd fogalmazza meg témáit a festészet eszközeivel, többek között a saját maga által kikísérletezett technikát alkalmazva. Sorozataiban alapvetően korunk vizualitása jelenik meg, alkotási folyamatának mozgatórugója a 21. század megértése, illetve megőrzése az utókor számára. Ily módon megkerülhetetlenné vált munkáiban a

Tér. Idő. Anyag.

A belga Pieter Vermeersch festményei és installatív terei e három fogalom köré szerveződnek. Művészetének fontos kiindulópontjaként sokszor utal a fotográfia médiumára, habár önmagát, mint festőt definiálja. Munkái készítésekor fontos a narratívától megfosztott fotó használata, amelyet mint egyfajta kiindulópontot emel be praxisába. Festészetében sokszor megkérdőjelezi a konzekvens absztrakciót. Sokat kísérletezik az ábrázoló festészet és a minimalista

Mitől lesz “jó” egy absztrakt festmény?

Aki már járt művészeti múzeumban, pontosan tudja, milyen nehéz a 21. századi valóságban kialakítani azt a kapcsolatot a műtárgyakkal, amit megérdemelnének – különös tekintettel a művészettörténet lehíresebb alkotásaira. A népszerű, presztizs értékű múzeumokba ellátogató turisták legfőbb célja az, hogy minél rövidebb idő alatt a lehető legtöbb dokumentációt készítsék el az alkotásokról ahelyett, hogy érdemi kapcsolatot