Kortárs

Kortárs

A fotós, az aktivista, a feministák és sok-sok szürrealista

Szöveg: Urbantsok Tímea Négy bécsi kiállítás ajánlója és megóvója Bécs városából négy kortárs képzőművészeti kiállítást ajánlok a nyárra, vagy éppen megóvlak titeket tőlük. Szó lesz két kortárs alkotó egyéni tárlatáról, valamint egy, a 20. század egy szeletét felnyitó dokumentarista kiállításról, illetve egy szintén 20. századi, szürrealista alkotók munkáit tömörítő csoportos kiállításról. Wolfgang Tillmans: Sound is

Még egy sor medve…

Vető Orsolya Lia írása Gondolatok Tayler Patrick Dolce-sorozatáról [1] Portré, tájkép, csendélet – Tayler Patrick ezekben a klasszikus műfajokban alkot. Úriemberként tiszteli a festészet hagyományait, remekül kiismeri magát az olajfesték és a vászon által meghatározott technikai feltételek között. Kivétel nélkül látvány után dolgozik. Modelljeinek igyekszik otthonos közeget teremteni műtermében, kedvesen elbeszélget velük, érdeklődik hogylétük felől,

ABSURD ABSTRACT

Abszurd absztrakt: azaz olyan nonfiguratív festészet, mely első ránézésre összekapcsolódik az op-art, a geometrikus, a gesztusalapú, az organikus vagy épp a konstruktív festészet különböző hagyományaival, azonban elsősorban mégsem a művészettörténeti képzettársítások labirintusába kalauzol minket, hanem a színmezők optimista sugárzásának szférájába. Mindezt élőben érdemes megtekinteni! Ráhangolódásképpen megkértük a VILTIN Galéria legújabb csoportos kiállításán részt vevő művészeket, hogy reflektáljanak pár szóval az abszurditás fogalmára.

Mérlegelés

Interjú Molnár Judit Lillával Tervezett véletlen @ Budapest GalériaKurátor: Erőss Nikolett Molnár Judit Lilla 2021-es Tervezett véletlen című, Budapest Galériában megrendezett kiállítása kapcsán felidéztük azokat a témákat, melyek az alkotót az utóbbi időszakban foglalkoztatták. Bizonyos kérdések esetében a művész több választ is adott, ami a kiállítás belső logikájára való utalásként értelmezhető, valamint arra is, hogy

Határtalan Design 2020 a Kiscelliben!

Megnyílt a Kiscelli Múzeumban a régió egyik legjelentősebb, tizenöt éves múltra visszatekintő, független kiállítása és összművészeti rendezvénysorozata a Határtalan Design. A kiállítás ezúttal 14 ország több mint 140 dizájnerének, ékszertervezőjének és képzőművészének munkáit mutatja be. A cseh, dán, észt, holland, lengyel, magyar, német, olasz, osztrák, portugál, román, spanyol, svájci és szlovák alkotók mellett kortárs táncosok, valamint

Protest mozgalmak, posztkolonializmus, perifériás látómezők a kortárs képzőművészeti színtéren

Az elmúlt hetekben világszerte élénk kritika érte a Black Lives Matter mozgalommal és tüntetésekkel szolidaritást vállaló – vagy éppen hallgató – művészeti intézményeket. A művészeti világ lassú reakciójáról árulkodott, hogy sok galéria és múzeum csak a Blackout Tuesday alkalmából osztotta meg első közleményét, holott George Floyd meggyilkolása miatt már napok óta rég nem látott tömegek

Gyorskötöző, lángok és leopárdok

feljegyzések Dóczi Attila műveinek esztétikájáról Dóczi Attila maximálisan kiblingelt műalkotásaiban sok minden összesűrűsödik. Egyrészt érzékelhető a Nyugati aluljáró neonbarokk feelingje: a formás műanyaglábaktól a spontán hittérítésen keresztül az összebarkácsolt dekorációs megoldásokig. Van még a mixben rideg fényű reklámanyag, kulturálisan szétappropriált tribáltetkó, macsó ikonográfiai elemek túlszaturált, kifordított szimbólumai és focimezek alá tűrt ezüstláncok. A különböző installatív

Átjáróház – Interjú Süttő Anikóval Háziasított tér (2019) című művéről

Süttő Anikó 2019-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festőművész szakán. E mellett tanulmányokat folytatott az észtországi Tallinnban és a lengyelországi Poznańban is. Képzős diplomadolgozatát, melynek témavezetője Chilf Mária volt, A tárgyi környezet szerepe az emlékezésben címmel írta meg. Mindez – bár az előző évtizedben történt – nincs olyan messze még. Akinek volt alkalma megnézni a