Kiállítás

Kiállítás

F A I R P L A Y

Ezer Ákos egyéni kiállítása Einspach Fine Art & Photography2022. szeptember 1 – 30. Fotó: Biró Dávid Ezer Ákos legújabb egyéni kiállításának fókuszában a labdajáték áll. Csetlő-botló, erőteljes hegyesszögekben megtörő végtagú főszereplőit – ebben a speciális epizódban – sebesen cikázó pingpong-, tenisz- és focilabdák kísértik. A kompozíciókon ezúttal is az újfigurális tendenciák és a neoexpresszív festészet

Kígyókból kötelet

Kígyókból kötelet Horváth Zsófia egyéni kiállítása a NACO-banFotók: Hegyháti Réka “Személyes és érzéki alkotások Horváth Zsófia képei, melyekben a keresztény ikonográfia az álomszerű szürrealizmussal vegyül. Az almák és a kígyók a nőiség, a termékenység egyéni megélésének motívumai, egy belső értelemkeresés kifejeződései. Horváth művészetében fontos szerepe van az érintésnek, mely ugyanannyira szól a kapcsolódásról, mint arról

A fotós, az aktivista, a feministák és sok-sok szürrealista

Szöveg: Urbantsok Tímea Négy bécsi kiállítás ajánlója és megóvója Bécs városából négy kortárs képzőművészeti kiállítást ajánlok a nyárra, vagy éppen megóvlak titeket tőlük. Szó lesz két kortárs alkotó egyéni tárlatáról, valamint egy, a 20. század egy szeletét felnyitó dokumentarista kiállításról, illetve egy szintén 20. századi, szürrealista alkotók munkáit tömörítő csoportos kiállításról. Wolfgang Tillmans: Sound is

A napnál is világosabb

Gondolatok Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz című kiállításárólSzerző: Szilák Andrea LillaFotók: Részlet Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz (2022) c. environmentjéből | Fotó: Fülöp Gergő, a Kavics jóvoltából Ha éppen nem is lennénk tisztában azzal, hogy az elveszett Paradicsom felkeresésére indultunk – bár az erre utaló jeleket könnyedén felismerhetjük – Sztefanu munkásságának ismeretéből fakadóan

Még egy sor medve…

Vető Orsolya Lia írása Gondolatok Tayler Patrick Dolce-sorozatáról [1] Portré, tájkép, csendélet – Tayler Patrick ezekben a klasszikus műfajokban alkot. Úriemberként tiszteli a festészet hagyományait, remekül kiismeri magát az olajfesték és a vászon által meghatározott technikai feltételek között. Kivétel nélkül látvány után dolgozik. Modelljeinek igyekszik otthonos közeget teremteni műtermében, kedvesen elbeszélget velük, érdeklődik hogylétük felől,

ABSURD ABSTRACT

Abszurd absztrakt: azaz olyan nonfiguratív festészet, mely első ránézésre összekapcsolódik az op-art, a geometrikus, a gesztusalapú, az organikus vagy épp a konstruktív festészet különböző hagyományaival, azonban elsősorban mégsem a művészettörténeti képzettársítások labirintusába kalauzol minket, hanem a színmezők optimista sugárzásának szférájába. Mindezt élőben érdemes megtekinteni! Ráhangolódásképpen megkértük a VILTIN Galéria legújabb csoportos kiállításán részt vevő művészeket, hogy reflektáljanak pár szóval az abszurditás fogalmára.

Sírkőmotívumok Keserü Ilona festészetében

BALATONUDVARI – BUDAPEST – NEW YORK – PÁRIZSSzerzők: Tarján Borbála, Barabás Zsófi Keserü Ilona – a magyar festészeti élet egyik legkreatívabb alakja – 1967-ben egy svájci építész barátját vezette körbe a Balaton-felvidéken, mikor eljutottak a 71-es út mellett elhelyezkedő Balatonudvari temetőbe, ahol az országban legnagyobb számban fordulnak elő szív alakú mészkősíremlékek. Keserü már korábban is járt a helyszínen, de ez volt az

A boldogság szigetei

Best of Esterházy Art Award A NOW Esterhazy Contemporary és a Collegium Hungaricum Berlin (CHB) kiállítása fiatal magyar kortárs művészek munkáiból kínál válogatást a 2021-es év első, valós térben megvalósuló tárlatán. A kiállítás augusztus 19-ig látogatható! A karantén alatt érezhetővé vált: mindannyian szigetek vagyunk. Egyedül, magunkra maradva, körülöttünk a végtelen óceán. Sok művész számára éppen

…sietni akarsz, de látod, hogy lassú vagy…

Nyári beszélgetés Somody Péterrel legutóbbi kiállítása kapcsán. Artlocator: A veszprémi Csikász Galériában megrendezett kiállításodon nagyrészt 2020-2021-es munkák töltötték be a tereket. Milyen motívumok kapnak főszerepet ezeken a képeken?Somody Péter: A motívumok nagy része, amelyek megjelennek a vásznakon, régi kísérői képeimnek, többnyire az öntött festékes, műgyantás időszakból származnak és a különböző sűrűségű anyagok kiömlése és szabad