Képzőművészet

Képzőművészet

Fajó János és ellipszisek

Fajó János és ellipszisek a budapesti Clark Ádám téren A Leo Bistro és a Hotel Clark közös rendezvénysorozata, az Art Corner 2023. április 20-án nyitja meg legújabb, nagyszabású képzőművészeti kiállítását, a főszerepben a konstruktív geometria vezéralakjával, Fajó Jánossal. A Fajó Alapítvánnyal és Sárvári Zita kurátorral közösen tető alá hozott kiállításon a 2018-ban elhunyt képzőművész Ellipszisek

A Gyűjtemény (1900-2022)

A Ferenczy Múzeumi Centrum gyűjteménye sajátos képet ad a hazai képzőművészet elmúlt bő száz évéről, a naturalizmustól kezdve egészen a public artig. A kollekció első darabjai 1951-ben kerültek be az akkor frissen alapított Ferenczy Károly Múzeum induló gyűjteményi anyagába. A máig tartó gyűjtés több hullámban folytatódott, míg kialakult a mai koncepció, amely dinamikusabb, szélesebb látókörű,

Birtokolhatatlan jelenségek leltára

Szöveg: Tayler PatrickKépanyag: Prok Vera és Szemethy ZoltánBorítókép: Szíj Kamilla A rajzolás során feltárulkozó erők eltávolítanak a basic élmények horizontjától és a gravitációt felkavaró látomások elszabadult szilánkjaival szembesítenek. Miközben ezek a grafitporban hempergő szemlélődésútvonalak kizökkentenek minket a részletek konstellációjából, a nézés időn kívüli mátrixába terelődünk. Egy ajtó mindig ugyanazt a pályát járja be, miközben nyílik

Știi cse zic

Helyszín: Lokál / NagyváradMegnyitó: 2022.10.22. 18.00Művészek: Bajkó Dániel, Balázs Imre Barna, Bodoni Zsolt, Ferenczy Zsolt, Furák-Pop László, Horváth Ági, Kaliczka Patrícia, Kovács Lehel, Kovács Kitti, Máriás István aka Horror Pista, Mátyási Péter, Nagy Benjámin, Szabó Anna-Mária, Szakál ÉvaKurátor: Zuh Deodáth „Știi cse zic? Știu cum zâci” – Tudod-e, hogy értem? Persze, hogy tudom. Az Élesdi

rólad tuti ebből idéznek

Szerző: Pataki Luca Magyari Zsuzsa kiállítása az ISBN könyv+galériában Az utcán felnagyított reklámok és harsogó jelek közül az ISBN szakkönyvesbolt félszuterén terébe menekülve, az egymásra pakolt könyvlapok között nyílik egy ajtó Magyari Zsuzsa kiállítására. A galéria terébe rendezett üzenetek között a kereső gomb már rég elvesztette funkcióját. Némely részek manuálisan visszafejthetetlenné váltak, miközben egyes mondatok

F A I R P L A Y

Ezer Ákos egyéni kiállítása Einspach Fine Art & Photography2022. szeptember 1 – 30. Fotó: Biró Dávid Ezer Ákos legújabb egyéni kiállításának fókuszában a labdajáték áll. Csetlő-botló, erőteljes hegyesszögekben megtörő végtagú főszereplőit – ebben a speciális epizódban – sebesen cikázó pingpong-, tenisz- és focilabdák kísértik. A kompozíciókon ezúttal is az újfigurális tendenciák és a neoexpresszív festészet

Kígyókból kötelet

Kígyókból kötelet Horváth Zsófia egyéni kiállítása a NACO-banFotók: Hegyháti Réka „Személyes és érzéki alkotások Horváth Zsófia képei, melyekben a keresztény ikonográfia az álomszerű szürrealizmussal vegyül. Az almák és a kígyók a nőiség, a termékenység egyéni megélésének motívumai, egy belső értelemkeresés kifejeződései. Horváth művészetében fontos szerepe van az érintésnek, mely ugyanannyira szól a kapcsolódásról, mint arról

A napnál is világosabb

Gondolatok Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz című kiállításárólSzerző: Szilák Andrea LillaFotók: Részlet Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz (2022) c. environmentjéből | Fotó: Fülöp Gergő, a Kavics jóvoltából Ha éppen nem is lennénk tisztában azzal, hogy az elveszett Paradicsom felkeresésére indultunk – bár az erre utaló jeleket könnyedén felismerhetjük – Sztefanu munkásságának ismeretéből fakadóan

Még egy sor medve…

Vető Orsolya Lia írása Gondolatok Tayler Patrick Dolce-sorozatáról [1] Portré, tájkép, csendélet – Tayler Patrick ezekben a klasszikus műfajokban alkot. Úriemberként tiszteli a festészet hagyományait, remekül kiismeri magát az olajfesték és a vászon által meghatározott technikai feltételek között. Kivétel nélkül látvány után dolgozik. Modelljeinek igyekszik otthonos közeget teremteni műtermében, kedvesen elbeszélget velük, érdeklődik hogylétük felől,

A digitális és az érzéki világ viszonya Birkás Mona művészeti praxisában

Birkás Mona az utóbbi évek digitális hatásaira kortárs nézőpontból reagál. Munkái komplex megjelenési módja nem csak a hagyományos vizuális médiumok határait lépik át, hanem különböző eszközök segítségével megszokott világunk képét is átformálják. Munkáival kapcsolatba lépni kívánó nézőnek is át kell lépnie egy határt, melyhez a művésszel készített interjú nyújt mankót. Etentuk Inemesit: Hogyan került ki