Exhibition

Exhibition » 3. oldal

Az utca nem játszótér – A gördeszkázás története Budapesten, 1978-2019

Kaposi Dorka a Deák 17 galéria vezetője Petrányi Zsolt kurátorral beszélget Mit takar a cím, egyáltalán, mit tud mondani egy ilyen témájú kiállítás ma? A cím egy olyan felszólítás, amit a gördeszkások generációtól függetlenül nagyon sokat hallottak életükben. Általában ezekkel a szavakkal küldik el a deszkásokat az idősebbek, ha zavaróan hatnak egy helyszínen. A kiállítástól

Családi okok miatt

A kínosan ismerős “családi okok miatt” kifejezéssel szinte mindenki találkozott élete során. Általános iskolában az ellenőrzők hátuljában, gimnáziumban a magatartás füzetben, esetleg munkahelyi emailek soraiban. A kiállítás címe önmagában is elsőként valamilyen baljóslatú gondolatot ültet az ember fejébe, de a kiállításon végighaladva szép és teljes képet kaphatunk a napjainkban különösen sokat emlegetett, család fogalmáról. A

Gerhes Gábor: Biró Dávid laboratóriuma.

Valószínûleg az emberi kaland egyetlen célja nem más, mint a folyamatos beavatkozás. Ez a beavatkozás mára egyre nyugtalanítóbb, végzetesen baljós módszerekkel operál, és a legkevésbé sem menti fel, hogy technológiának hívatja magát. Biró Dávid elsô, egyéni kiállítása a percepció és a technológia kölcsönhatásával foglalkozik. Már idéztem egyszer, de továbbra sem hagy békén a kép, ami

Franz West – egy életmű a Tate Modern-ben

A végtelen fantázia házassága a fesztelen kísérletezéssel. Franz West játékos és egyszerre filozofikus művészete teszi az elmúlt ötven év egyik meghatározó művészévé. Februárban a Tate Modern és a Centre Pompidou közreműködésével nyílt meg az első, Franz West munkásságát bemutató retrospektív posthumous tárlat.  A Franz West életművét bemutató tárlat, Mack Geofrey (International Art), Christine Macel (Tate

ACIDIC TASTE – Hogyan hat a frusztráció a kreativitásra?

Az ACIDIC TASTE két artist-run művészeti pólus, a Los Angeles-i Durden and Ray valamint a budapesti MŰTŐ, második közös kiállítása. A kiállítás a frusztrációhoz köthető pozitív és negatív tapasztalatokat dekonstruálja, és elemzi azokat az állapotokat, amikor a frusztráció átalakul cselekvéssé. Az ACIDIC TASTE-n bemutatott művek a stressz, csalódás és szorongás különböző forrásból táplálkozó állapotait mutatják.

Fridvalszki Márk: An Out of this World Event IV.

Egyéni kiállítás, Horizont Galéria, Budapest2019.03.14 – 2019.04.10Megnyitotta: Kömlődi Ferenc (jövőkutató, író) Közreműködik: Aleksandr Delev, Miklósvölgyi ZsoltFotók: Biró Dávid Miklósvölgyi Zsolt: E is for Endgame 1967. május 20-a, Montreal, Kanada. A szerkezet renoválási munkái során a Buckminster Fuller által tervezett, Biosphere nevű biodóm műanyag bevonata koradélután tűz áldozatává esett. Hatalmas füstfelhő szállt a levegőben. A St.

Everyday Exotic – Sárvári Zita interjú

Az Everyday Exotic a Société Budapest első kiállítása. Milyen koncepció alapján válogattad össze a művészeket és munkáikat? A Société Budapestet egy olyan térnek gondolom, ahol olyan szubkulturális ügyek, mint a kortárs képzőművészet, teret és nyilvánosságot kaphat. Az én kurátori felfogásom szerint népszerűsíteni kell a képzőművészetet és minél több emberhez eljuttatni. Nyilván ez egy általános, már

Nemzetközi Must See Kiállítások 2019-ben!

The EY exhibition – Van Gogh and Britain – Tate Britain, London, Március 27. – Augusztus 11. Vincent Van Gogh eddigi legnagyobb londoni kiállítása nyílik tavasszal a Tate Britain tereiben. Az angol gyűjteményekben található klasszikusokon kívül olyan főművek is láthatóak lesznek, mint a Csillagos éj a Rhone folyó fölött vagy a Napraforgók.   Lee Krasner: Living Colour – Barbican, London,

Carla Tabora – Időmérték

Carla Tabora három különböző idősíkú fotográfiai sorozatából összeállított kiállítás február 6. és március 8. között tekinthető meg a TOBE Gallery-ben. Hangulati időmérték. Hogyan ragadható meg a szubjektív időérzékelés fogalma? Sokszor érezzük úgy, hogy repül az idő, amikor elfoglaltak vagyunk. Gyerekként például órákon át képesek vagyunk játszani anélkül, hogy az idő múlását érzékelnénk; felnőttkorunkban is folyton-folyvást mondogatjuk,

Átlépni a zéró ponton

Már kapható Rákóczy Gizella misztikus és szigorú matematikai szabályok vezérelte művészetét taglaló katalógus, Transzparens Labirintus címmel. Beke László személyes hangvételű bevezetője után Simon Zsuzsa összefoglaló esszéje nemzetközi kontextusba helyezi az életművet, majd Zsikla Mónika négy részre tagolt, hosszabb terjedelmű tanulmánya következik. Az első rész a Saját Katedrális, a második a Rendszer, a harmadik a Bontás,