Exhibition

Exhibition

Sírkőmotívumok Keserü Ilona festészetében

BALATONUDVARI – BUDAPEST – NEW YORK – PÁRIZSSzerzők: Tarján Borbála, Barabás Zsófi Keserü Ilona – a magyar festészeti élet egyik legkreatívabb alakja – 1967-ben egy svájci építész barátját vezette körbe a Balaton-felvidéken, mikor eljutottak a 71-es út mellett elhelyezkedő Balatonudvari temetőbe, ahol az országban legnagyobb számban fordulnak elő szív alakú mészkősíremlékek. Keserü már korábban is járt a helyszínen, de ez volt az

A boldogság szigetei

Best of Esterházy Art Award A NOW Esterhazy Contemporary és a Collegium Hungaricum Berlin (CHB) kiállítása fiatal magyar kortárs művészek munkáiból kínál válogatást a 2021-es év első, valós térben megvalósuló tárlatán. A kiállítás augusztus 19-ig látogatható! A karantén alatt érezhetővé vált: mindannyian szigetek vagyunk. Egyedül, magunkra maradva, körülöttünk a végtelen óceán. Sok művész számára éppen

…sietni akarsz, de látod, hogy lassú vagy…

Nyári beszélgetés Somody Péterrel legutóbbi kiállítása kapcsán. Artlocator: A veszprémi Csikász Galériában megrendezett kiállításodon nagyrészt 2020-2021-es munkák töltötték be a tereket. Milyen motívumok kapnak főszerepet ezeken a képeken?Somody Péter: A motívumok nagy része, amelyek megjelennek a vásznakon, régi kísérői képeimnek, többnyire az öntött festékes, műgyantás időszakból származnak és a különböző sűrűségű anyagok kiömlése és szabad

ELIXÍR | Pertics Flóra & Vető Orsolya Lia kiállítása

Kiállítók: Pertics Flóra | Vető Orsolya LiaKurátor: Dudás Barbara, művészettörténészHelyszín: BBB Art Space, Budapest, MagyarországIdőpont: 2020. február 4. – február 16.Fényképek: Almási Gábor, Kristófy Dániel Pertics Flóra és Vető Orsolya Lia Elixír című kiállítása, mely egy budapesti nonprofit projekttérben került megrendezésre, sajátosan értelmezte újra a dekorativitás és a szépség fogalmait, valamint ráirányította a figyelmet a

Balázs Nikolett: Sensation Session

Balázs Nikolett Sensation Session című új egyéni kiállításán a taktilitásé a főszerep. Térspecifikus installációi a digitalizáció uralta világunk okozta elanyagtalanodás visszafordításaként is értelmezhetőek. Munkái a fizikai valósággal, a különböző matériákkal való állandó kapcsolatunk kiüresedésének fordít hátat. A vértelen steril struktúrák helyett, a kétkezi megformálás, szöveteinek expresszív absztrakciója uralja a teret.  Anyagai érzéki túlburjánzása mind egy-egy

Az utca nem játszótér – A gördeszkázás története Budapesten, 1978-2019

Mit takar a cím, egyáltalán, mit tud mondani egy ilyen témájú kiállítás ma? A cím egy olyan felszólítás, amit a gördeszkások generációtól függetlenül nagyon sokat hallottak életükben. Általában ezekkel a szavakkal küldik el a deszkásokat az idősebbek, ha zavaróan hatnak egy helyszínen. A kiállítástól én azt remélem, hogy a „szakterület” ellenére szélesebb körű érdeklődést vált

Családi okok miatt

A kínosan ismerős “családi okok miatt” kifejezéssel szinte mindenki találkozott élete során. Általános iskolában az ellenőrzők hátuljában, gimnáziumban a magatartás füzetben, esetleg munkahelyi emailek soraiban. A kiállítás címe önmagában is elsőként valamilyen baljóslatú gondolatot ültet az ember fejébe, de a kiállításon végighaladva szép és teljes képet kaphatunk a napjainkban különösen sokat emlegetett, család fogalmáról. A

Gerhes Gábor: Biró Dávid laboratóriuma.

Valószínûleg az emberi kaland egyetlen célja nem más, mint a folyamatos beavatkozás. Ez a beavatkozás mára egyre nyugtalanítóbb, végzetesen baljós módszerekkel operál, és a legkevésbé sem menti fel, hogy technológiának hívatja magát. Biró Dávid elsô, egyéni kiállítása a percepció és a technológia kölcsönhatásával foglalkozik. Már idéztem egyszer, de továbbra sem hagy békén a kép, ami

Franz West – egy életmű a Tate Modern-ben

A végtelen fantázia házassága a fesztelen kísérletezéssel. Franz West játékos és egyszerre filozofikus művészete teszi az elmúlt ötven év egyik meghatározó művészévé. Februárban a Tate Modern és a Centre Pompidou közreműködésével nyílt meg az első, Franz West munkásságát bemutató retrospektív posthumous tárlat.  A Franz West életművét bemutató tárlat, Mack Geofrey (International Art), Christine Macel (Tate

ACIDIC TASTE – Hogyan hat a frusztráció a kreativitásra?

Az ACIDIC TASTE két artist-run művészeti pólus, a Los Angeles-i Durden and Ray valamint a budapesti MŰTŐ, második közös kiállítása. A kiállítás a frusztrációhoz köthető pozitív és negatív tapasztalatokat dekonstruálja, és elemzi azokat az állapotokat, amikor a frusztráció átalakul cselekvéssé. Az ACIDIC TASTE-n bemutatott művek a stressz, csalódás és szorongás különböző forrásból táplálkozó állapotait mutatják.