Contemporary Art

Contemporary Art

Snarling Lap Dogs & Smiling Slices of Cheese

About the recent work of painter Robert Roest Robert Roest transforms the glistening highlights of puppy-love into icy gazes of destruction in his latest series titled (Hades) Indoor feelings, and single-door kennels in your soul (2020). Each composition is dominated by a hell-born dog on overdrive, its monumental body arching above us like a house-trained, mythological beast.

Art Market Budapest 2020 – Biztonságos műélvezet és széleskörű összefogás

2020. október 22-25.Budapest, Millenáris Park Fokozott biztonsági intézkedések mellett és különleges célkitűzésekkel nyílik meg Közép- és Kelet-Európa elsőszámú és Európa egyik számottevő nemzetközi kortárs képzőművészeti vására Budapesten. Az idén 10. alkalommal megrendezésre kerülő Art Market Budapest az elmúlt évtizedben több száz nemzetközi kiállítót látott vendégül 5 kontinens közel 50 országából. A népszerű művészeti seregszemle 2020.

Versus

PÁL Katja & VETŐ Orsolya Lia 2020. szeptember 16. – október 24. Fotók | Photography: Biró DávidA Viltin Galéria jóvoltából | Courtesy of Viltin Gallery Szöveg | Text: Viltin Galéria Minimalizmus versus szenzualitás, monokromitás versus színkavalkád, organikusan kavargó-hömpölygő formák versus reduktív térszerkesztés. PÁL Katja és VETŐ Orsolya Lia kiállítása a festészet utáni absztrakció különböző problematikájának,

WERK IT!

Eifert Kata Nóra frissen végzett a MOME divat- és textiltervezés (MA) szakán. We all born naked, and the rest is DRAG című, különleges, festői színhatásokra épülő és az autonóm szobrászattal is kacérkodó imázskollekciójával diplomázott. A művésszel mestermunkájáról és a divatvilág kortárs helyzetéről beszélgettünk. Mit gondolsz az identitáspolitika, művészet és divat határán létrejövő kezdeményezések szerepéről a

Kollektív hallucinációk

Zuzana Zurbolová festészetéről A kérges, elefántbőrszerű rétegekből felépülő festményeken a kortárs vizualitás heterogén jelképei egy archaikus nyelvezetbe szervesülnek. Zuzana Zurbolová kompozícióiban mintha a graffitik vonalvezetése, a virtuális lángcsóvák és egyéb online hieroglifák forgatnák fel a prehisztorikus művészet formakészletét. A tobzódó szimbólumok állóképpé kövülnek. A számtalanszor átfestett felület kiismerhetetlen szabályok szerint működő zónájában a néző elveszíti

Bagi Attila: Under the skin

A kiállítás megtekinthető volt : július 23.Helyszín : Professzorok háza, 1146, Budapest, Ajtósi Dürer sor 19-21., 8. emeletKurátor : Kovács Kristóf (Sajnos Gergely); helyszínelőKépek : Wertán Botond Bagi Attila Under the skin című projektje – a Water swim with me folytatásaként – a tágabb értelemben vett táblakép jelentéstartalmait vizsgálja. A kiállításon szereplő munkák mindegyike egy-egy murális táblakép-kompozíció, melyek kizárólag

Cirkálás a festészet virtuális tereiben

Szentgróti Dávid festészetéről Úgy frissíti fel a leterhelt retinát Szentgróti Dávid festészete, mint egy jól időzített üdítőital a nyári hőség ólomsúlyú óráiban támolygó embert. A hozzávalókat – a fémes fényű, amorf színátmeneteket, a sík minden irányába törekvő ecsetvonásokat, a puha és pengeéles formák ambivalens találkozásait és a kaleidoszkópszerűen összerázódó síkidomokat – a művész profi mixerként

Tiszta lappal kezdeni

Bánkúti Gergő Tarot (2019) című sorozatáról A hófehérre alapozott vásznak felületén valaki óvatos mozdulatokkal lefektetett egy víziókat összesűrítő kártyalapot, egy elveszettnek vagy épp megtaláltnak tűnő tárgyacskát, egy növényt, majd egy ceruzával rögzített gondolat erejéig jelezte, hogy a tekintet számára vannak kiutak, amelyek kivezetnek a csendes szemlélődés rögzített felülnézetéből. A 22 darabból álló sorozat mindegyikét egy

Gyorskötöző, lángok és leopárdok

feljegyzések Dóczi Attila műveinek esztétikájáról Dóczi Attila maximálisan kiblingelt műalkotásaiban sok minden összesűrűsödik. Egyrészt érzékelhető a Nyugati aluljáró neonbarokk feelingje: a formás műanyaglábaktól a spontán hittérítésen keresztül az összebarkácsolt dekorációs megoldásokig. Van még a mixben rideg fényű reklámanyag, kulturálisan szétappropriált tribáltetkó, macsó ikonográfiai elemek túlszaturált, kifordított szimbólumai és focimezek alá tűrt ezüstláncok. A különböző installatív

Kincsek és Démonok — Makai Mira interjú

Makai Mira Dalma kerámiaművész ahhoz a fiatal művészgenerációhoz tartozik, amely az utóbbi években meghatározta a hazai kortárs művészeti színtér alakulását. Organikus szobrai, emberi szerveket, tengeri élőlényeket, buja, tekergő életformákat idéző kerámia „szőnyegei” formabontó és megkülönböztető szerepet játszanak a magyar kortárs művészetben. A művész által kikísérletezett égetéses technika és pigmenthasználat eredményeként élénk, dinamikus, mégis elegáns kompozíciók