Az Instagram szépségkultuszának egyik legerősebb kritikája az anonimitás. Egy olyan virtuális világban, ahol az egyén branddé válik, a checking_invoices arcnélkülisége nemcsak üdítő jelenség, de meglepően fontos kritikus hang is. A milánói kreatív duó egyszerre figurázza ki a divatvilág által támasztott elérhetetlen szépségideálokat és játszik közre a trendépítésben egy tipikus high-fashion instablogger szerepébe bújva.
A fotográfus és stylist közös Instagram projektje 2016-ban kezdődött, amikor a fotózásra behívott szetteket próbálták fel otthonukban. Az ekkor készült fotókból szórakozásképpen kezdtek el Instagram fiókot készíteni. Az arcnélküliség nem csak alkotói munkájukra volt felszabadító hatással, de hamar feltűnést keltett a bloggerektől túltelített Instagram-on is. Nem csoda, hogy a checking_invoices 2018-ra már több mint 10,000 követőt tudhatott magáénak. Az arcot takaró fekete kendőt sok neonszínű full-body-suit váltotta fel, melyek forrását – akár csak a személyüket – titokban tartják.
A közösségi média túlzó, szerepjátékszerű személyiségeire hajazva született meg checking_invoices izgalmas, ironikus karaktere. A gender neutral, már-már földönkívüli modell Balenciaga, Burberry, Gucci darabokban lejt végig Milánó utcáin, hétfő reggel dolgozni indul vagy épp egy pink Emilio Pucci ruhában igyekszik moziba. A Checking Invoices munkája játék, amely a divat világ túlzott komolyságát provokálja. Az összeállításokból áradó extravagáns luxus és a modell testét elfedő, rikító testhezálló anyagok kontrasztja a mindennapok miliőjében furcsa és élvezetes ötvözet. A duó olyan témákat boncolgat, mint a közösségi médián való állandó megosztottságban létezés problematikája vagy a divat és trendek befolyása az identitás alakulására.
Valószínűleg ez az interjú nem készült volna el velünk, ha az Instagram oldalunk ugyanilyen lenne, csak rendes modellekkel. Önmagunk elmaszkírozása egy spontán folyamatból végül stratégiává vált.– nyilatkozta a duó a spanyol Metal Magazinnak adott interjúban – A közösségi média jelentős befolyással van a viselkedésünkre, új szokások, magatartásmódok jelennek meg hatására. Egy társadalomnak időt kell hagyni arra, hogy az ehhez hasonló változásokat feldolgozza. Mi úgy látjuk, hogy kialakulóban van, egy új, sokkal tudatosabb generáció, akik hamarosan eszközként fognak a közösségi média dimenziójára tekinteni.