Blog

Blog

Rücskös gumitalpak és color-field gesztusok

Interjú Dóra Ádámmal Cloud Walker @ ArtkartellKurátor: Rieder Gábor Hatalmas rücskös gumitalpak, cipőfűzők esetlen masnijai, rózsaszín és narancssárga hátterek a color-field lendületével feldobott színsávok. Ádám Dóra a legfiatalabb nemzedékhez tartozó művész legújabb festményein gigantikus méretű, már-már infantilisnek ható sneakereket festett meg a rajzfilmszerű felhők előtt. Legutóbbi Artkartelles önálló kiállítása kapcsán beszélgettünk a spontaneitás hatalmáról és

spraybook

Kiadó: Fuss CrewLayout: Gwizdala Dáriusz A 286 oldalon kibontakozó multikolor betűdömping az ironikus gesztusok gyűjtőhelye. A követhetlenül szövevényes esztétikai exkurzusok egy kb. 10 fős társaság [Fusimk crew] kirándulásaival kerülnek párhuzamba az oldalpárokon. Az urbánus periféria és a trash elemi ütközőzónájában a természetes erózió, az épített környezet, a naiv festészet, az antiesztétika és a buli egymás

F A I R P L A Y

Ezer Ákos egyéni kiállítása Einspach Fine Art & Photography2022. szeptember 1 – 30. Fotó: Biró Dávid Ezer Ákos legújabb egyéni kiállításának fókuszában a labdajáték áll. Csetlő-botló, erőteljes hegyesszögekben megtörő végtagú főszereplőit – ebben a speciális epizódban – sebesen cikázó pingpong-, tenisz- és focilabdák kísértik. A kompozíciókon ezúttal is az újfigurális tendenciák és a neoexpresszív festészet

Kígyókból kötelet

Kígyókból kötelet Horváth Zsófia egyéni kiállítása a NACO-banFotók: Hegyháti Réka „Személyes és érzéki alkotások Horváth Zsófia képei, melyekben a keresztény ikonográfia az álomszerű szürrealizmussal vegyül. Az almák és a kígyók a nőiség, a termékenység egyéni megélésének motívumai, egy belső értelemkeresés kifejeződései. Horváth művészetében fontos szerepe van az érintésnek, mely ugyanannyira szól a kapcsolódásról, mint arról

A fotós, az aktivista, a feministák és sok-sok szürrealista

Szöveg: Urbantsok Tímea Négy bécsi kiállítás ajánlója és megóvója Bécs városából négy kortárs képzőművészeti kiállítást ajánlok a nyárra, vagy éppen megóvlak titeket tőlük. Szó lesz két kortárs alkotó egyéni tárlatáról, valamint egy, a 20. század egy szeletét felnyitó dokumentarista kiállításról, illetve egy szintén 20. századi, szürrealista alkotók munkáit tömörítő csoportos kiállításról. Wolfgang Tillmans: Sound is

A napnál is világosabb

Gondolatok Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz című kiállításárólSzerző: Szilák Andrea LillaFotók: Részlet Sztefanu Marina Rengeteg erdő, ragyogó víz (2022) c. environmentjéből | Fotó: Fülöp Gergő, a Kavics jóvoltából Ha éppen nem is lennénk tisztában azzal, hogy az elveszett Paradicsom felkeresésére indultunk – bár az erre utaló jeleket könnyedén felismerhetjük – Sztefanu munkásságának ismeretéből fakadóan

Még egy sor medve…

Vető Orsolya Lia írása Gondolatok Tayler Patrick Dolce-sorozatáról [1] Portré, tájkép, csendélet – Tayler Patrick ezekben a klasszikus műfajokban alkot. Úriemberként tiszteli a festészet hagyományait, remekül kiismeri magát az olajfesték és a vászon által meghatározott technikai feltételek között. Kivétel nélkül látvány után dolgozik. Modelljeinek igyekszik otthonos közeget teremteni műtermében, kedvesen elbeszélget velük, érdeklődik hogylétük felől,

Kortárs művészeti feminista aromák – ANICKA YI kiállítása a milánói Pirelli hangárban

Dóczy Orsolya beszámolója Milánó Itália talán legkevésbé olaszos városa, de művészetből itt sincs hiány, főleg a kortársat tekintve! A metropolisz tele van múzeumokkal, galériákkal, nonprofit intézményekkel, a luxus ipar nagyvállalatainak gyűjteményeivel, közülük az egyik leizgalmasabb helyszín a Pirelli Hangar Bicocca. A Pirelli 2004-ben alapította a kortárs művészetnek szentelt nonprofit intézményt, egy 15 ezer négyzetméteres ipari

A digitális és az érzéki világ viszonya Birkás Mona művészeti praxisában

Birkás Mona az utóbbi évek digitális hatásaira kortárs nézőpontból reagál. Munkái komplex megjelenési módja nem csak a hagyományos vizuális médiumok határait lépik át, hanem különböző eszközök segítségével megszokott világunk képét is átformálják. Munkáival kapcsolatba lépni kívánó nézőnek is át kell lépnie egy határt, melyhez a művésszel készített interjú nyújt mankót. Etentuk Inemesit: Hogyan került ki

Strategic Illnes

Fotók: Zachary Fabri

Idén áprilisban a BuBu Arts program keretében Kis Judit képzőművésszel és Molnár Veronika kurátorral Ábel Tamás közösen hozott létre a Strategic Stillness (Stratégiai Nyugalom) című kiállítást a new york-i American Hungarian Library-ben. A kiállítás különlegessé volt, hogy a felújított könyvtárba a művészek helyezhettek el könyveket először a művek mellé. Vendégművészként Jacob Kassay magyar származású amerikai