Blog

Blog

Kortárs művészeti feminista aromák – ANICKA YI kiállítása a milánói Pirelli hangárban

Dóczy Orsolya beszámolója Milánó Itália talán legkevésbé olaszos városa, de művészetből itt sincs hiány, főleg a kortársat tekintve! A metropolisz tele van múzeumokkal, galériákkal, nonprofit intézményekkel, a luxus ipar nagyvállalatainak gyűjteményeivel, közülük az egyik leizgalmasabb helyszín a Pirelli Hangar Bicocca. A Pirelli 2004-ben alapította a kortárs művészetnek szentelt nonprofit intézményt, egy 15 ezer négyzetméteres ipari

Hogyan kapcsoljuk össze a designt és a technológiát?

Egy menstruációs fájdalmat csökkentő ruhadarab kifejlesztésére nyert el 15 millió forintos támogatást a startupokat támogató Hiventures alapkezelőtől az Alpha Project, melynek alapítóival, a MOME doktori képzésében kutató, divattervezéssel foglalkozó Kormos Zsófival és a művészeti projektek menedzselésével foglalkozó Pelczer Dórival beszélgettünk divatról, designról, jövőről és társadalmi felelősségvállalásról.

Franz West – egy életmű a Tate Modern-ben

A végtelen fantázia házassága a fesztelen kísérletezéssel. Franz West játékos és egyszerre filozofikus művészete teszi az elmúlt ötven év egyik meghatározó művészévé. Februárban a Tate Modern és a Centre Pompidou közreműködésével nyílt meg az első, Franz West munkásságát bemutató retrospektív posthumous tárlat.  A Franz West életművét bemutató tárlat, Mack Geofrey (International Art), Christine Macel (Tate

Fridvalszki Márk: An Out of this World Event IV.

Egyéni kiállítás, Horizont Galéria, Budapest2019.03.14 – 2019.04.10Megnyitotta: Kömlődi Ferenc (jövőkutató, író) Közreműködik: Aleksandr Delev, Miklósvölgyi ZsoltFotók: Biró Dávid Miklósvölgyi Zsolt: E is for Endgame 1967. május 20-a, Montreal, Kanada. A szerkezet renoválási munkái során a Buckminster Fuller által tervezett, Biosphere nevű biodóm műanyag bevonata koradélután tűz áldozatává esett. Hatalmas füstfelhő szállt a levegőben. A St.

Birtokolhatatlan jelenségek leltára

Szöveg: Tayler PatrickKépanyag: Prok Vera és Szemethy ZoltánBorítókép: Szíj Kamilla A rajzolás során feltárulkozó erők eltávolítanak a basic élmények horizontjától és a gravitációt felkavaró látomások elszabadult szilánkjaival szembesítenek. Miközben ezek a grafitporban hempergő szemlélődésútvonalak kizökkentenek minket a részletek konstellációjából, a nézés időn kívüli mátrixába terelődünk. Egy ajtó mindig ugyanazt a pályát járja be, miközben nyílik

The Perfect Object

Pál Bella: The Perfect ObjectA kiállítás időtartama: 2022. október 21 – november 11. Helyszín: Nagyházi Contemporary Megnyitó beszéd / szöveg: Kollár Dalma Eszter Kurátor: Takács Lívia Fotó: Hegyháti Réka Pál Bella tökéletes tárgyai kapcsán tulajdonképpen semmit sem lehet egyértelműen kijelenteni. A kettősség, jobban mondva a két véglet közötti egyensúlyozás az itt látható művek szinte minden

HORROROKOKÓ

Kanyarogva fut keresztül a városon a folyó. Hidak kapcsolják össze a városrészeket, akár egy nyílt sebet, és várostervezésnek hívunk minden geológiai beavatkozást. Budapest történelmi épületei között kóborolnak a villámlástól megrettent dinoszauruszok, akik elszöktek az augusztusi frontátvonulások viharaiban. A domesztikált őshüllők reszketve kaparják fel a város felszínét ijedtükben, ahogy búvóhelyet keresnek. Az aszfalt alól csemballó dallamok

Știi cse zic

Helyszín: Lokál / NagyváradMegnyitó: 2022.10.22. 18.00Művészek: Bajkó Dániel, Balázs Imre Barna, Bodoni Zsolt, Ferenczy Zsolt, Furák-Pop László, Horváth Ági, Kaliczka Patrícia, Kovács Lehel, Kovács Kitti, Máriás István aka Horror Pista, Mátyási Péter, Nagy Benjámin, Szabó Anna-Mária, Szakál ÉvaKurátor: Zuh Deodáth „Știi cse zic? Știu cum zâci” – Tudod-e, hogy értem? Persze, hogy tudom. Az Élesdi

Do You Have Fire?

Dusty Doodles Mátyás Erményi’s Solo Exhibitionacb Plus, Budapest04. November – 09. December 2022Text: SHOAP COLLECTIVE Installation Shots: A. Tóth Dávid Do you have fire? Stoves have been reignited by the crisis of our current economy, as the cavemen did before the millenials. I vividly remember the warm, greenish-brown fireplace like a rosebud: flowering in my

Out of Space

Exhibiting Artists: Dániel BENCS, Máté BENCS, Filip RYBOWSKI, Kristóf LÁZÁR, Michal SROKA, Michal ZAWADA, Dávid NÉMETH, László NÉMETH, Krisztina SZALAY, Mónika ÜVEGESParticipating Artist-Run Spaces: Piana Galeria, Skurc GroupCurator: Tímea FÜLÖPText: Patrick TAYLERPhotography: Krisztina SZALAY I explored the idea of getting in, and I tried finding the exit, hoping that I could enter through the back

rólad tuti ebből idéznek

Szerző: Pataki Luca Magyari Zsuzsa kiállítása az ISBN könyv+galériában Az utcán felnagyított reklámok és harsogó jelek közül az ISBN szakkönyvesbolt félszuterén terébe menekülve, az egymásra pakolt könyvlapok között nyílik egy ajtó Magyari Zsuzsa kiállítására. A galéria terébe rendezett üzenetek között a kereső gomb már rég elvesztette funkcióját. Némely részek manuálisan visszafejthetetlenné váltak, miközben egyes mondatok

Incognito

Curator, Text: Lívia TakácsPhotos: Réka Hegyháti, courtesy of NACO and the artist On the 1st of January, the sculptor Levente Leitner started to create a series of super-sensitive masks. Passing on his previous quarantine experiences, re-essentializing the concept of an object that presents both a practical and an awful aspect of the recent pandemic, referring

Rücskös gumitalpak és color-field gesztusok

Interjú Dóra Ádámmal Cloud Walker @ ArtkartellKurátor: Rieder Gábor Hatalmas rücskös gumitalpak, cipőfűzők esetlen masnijai, rózsaszín és narancssárga hátterek a color-field lendületével feldobott színsávok. Ádám Dóra a legfiatalabb nemzedékhez tartozó művész legújabb festményein gigantikus méretű, már-már infantilisnek ható sneakereket festett meg a rajzfilmszerű felhők előtt. Legutóbbi Artkartelles önálló kiállítása kapcsán beszélgettünk a spontaneitás hatalmáról és

spraybook

Kiadó: Fuss CrewLayout: Gwizdala Dáriusz A 286 oldalon kibontakozó multikolor betűdömping az ironikus gesztusok gyűjtőhelye. A követhetlenül szövevényes esztétikai exkurzusok egy kb. 10 fős társaság [Fusimk crew] kirándulásaival kerülnek párhuzamba az oldalpárokon. Az urbánus periféria és a trash elemi ütközőzónájában a természetes erózió, az épített környezet, a naiv festészet, az antiesztétika és a buli egymás